пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 3-32-22;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Засідання Школи професійного зростання вихователів ГПД

         15 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. № 6 відбулося засідання Школи професійного зростання вихователів груп продовженого дня на тему «Роль і функції ГПД в умовах оновлення змісту освіти». Взяли участь 42-є вихователів. На зустрічі, вихователь ГПД Томащук М. І. ознайомила учасників з досвідом роботи вихователів УЗОШ №6 щодо реалізації новітніх підходів до організації навчально-виховного процесу на ГПД, з оновленими вимогами щодо роботи груп продовженого дня. Наголосила, що основна функція ГПД полягає в забезпеченні узгодженості між роботою вчителя початкових класів та вихователя ГПД задля якісного навчально-виховного процесу в умовах оновлення змісту освіти. Друга половина навчального дня учнів повинна бути продовженням роботи, розпочатої у першій половині — на уроках. Тому методики, які використовує класний керівник повинні застосовуватись і  вихователем у його роботі. Правильно організована робота в групі продовженого дня дає можливість гармонійно об’єднати навчання і виховання, організувати позаурочну діяльність та дозвілля дітей відповідно до їх інтересів і бажань, надати їм кваліфіковану допомогу у виконанні домашніх завдань.

       Цікавість та жваве, емоційне обговорення викликала доповідь Клин М.В., вчителя початкових класів, вихователя ГПД «Нова школа та педагогічні ідеї В. Сухомлинського: проводимо паралелі».

       Плідно та з цікавістю попрацювали педагоги й під час практичної частини, де Марадик Н.П., вчитель початкових класів, вихователь ГПД, провела майстер-клас по використанню нового освітнього ресурсу LEGO у роботі ГПД, а заступник директора УЗОШ І-ІІІ ст. № 6 Дарманюк Н.П. запропонувала учасникам власноруч створити тематичну папку-лепбук, надала методичні поради  щодо використання лепбуків у роботі вихователя ГПД.

         

Засідання вчителів основ здоров`я

    

    15 листопада 2018 року в Ужгородській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №19 відбулося засідання методичного об'єднання вчителів основ здоров'я на тему «Використання активних новітніх технологій для актуалізації пізнавальної діяльності учнів». На засіданні виступив старший викладач кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти ЗІППО Сивохоп Я.М., який детально розповів про використання тренінгових технологій у процесі формування навичок здорового способу життя учнівської молоді. Адже в сучасних умовах розвитку освіти важливого значення набуває процес формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров`я, здорового способу життя. Проблема здоров`я молоді є особливо актуальною у зв’язку з посиленням впливу соціально-економічних та соціально-культурних чинників.

       Доповідач також розібрав з вчителями структуру тренінгового заняття, пояснив кожен етап його проведення. На прикладі інтерактивної вправи «Акваріум» учасники зіграли рольову гру «Як виробити в учнів вміння протистояти, коли тобі пропонують вживання шкідливих речовин». Далі методист навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Закарпатської області Груник Н.В. поділилася з присутніми матеріалами для проведення «Тижня безпеки життєдіяльності» в закладах освіти, які будуть опубліковані на сайті вчителів основ здоров'я міста Ужгорода. Також наголосила на важливості оформлення куточків «Цивільного захисту».

        Вчитель основ здоров'я Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ступенів №19, голова методичного об'єднання Мендел В.В. поділилася педагогічним досвідом на тему «Мультимедійні матеріали як компонент сучасного уроку», який теж буде опублікований на сайті. Запропонувала вчителям збірку матеріалів на тему «Формування пізнавальної активності учнів на уроках шляхом використання казок, легенд та притч» для використання на уроці. Також нагадала присутнім про планування заходів до проведення Всесвітнього дня боротьби з палінням та боротьби зі СНІДом.

       Підсумовуючи роботу, учасниками було прийнято рішення доповнити, запропоновану Мендел В.В. збірку, і опублікувати її, а також наповнювати сайт вчителів основ здоров'я міста Ужгорода цікавими пізнавальними матеріалами.

  

   

Засідання вчителів математики загальноосвітніх закладів міста Ужгорода

      15 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №9 відбулось засідання вчителів математики загальноосвітніх шкіл міста Ужгорода, яке проводилось у формі тренінгу на тему «Сучасні форми роботи на уроках математики в особистісно орієнтованому навчанні». Засідання розпочала методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради, вчитель математики Шварц О.Г., яка назвала мету й цілі засідання. Наголосила на завданні сучасної школи, а саме — навчити дітей самостійно мислити й вирішувати проблеми, використовуючи при цьому знання з різних галузей. Розповіла про таку сучасну  інтерактивну форму роботи на уроках, як тренінг, про його особливості, переваги, методи і форми. Зокрема, зауважила, що під час тренінгу створюється неформальне, невимушене спілкування, яке відкриває перед учасниками безліч варіантів розвитку та розв’язання проблеми. На відміну від традиційних, тренінгові форми навчання повністю охоплюють весь потенціал людини: рівень та обсяг її компетентності, самостійність, здатність до прийняття рішень, до взаємодії тощо.

       Вчитель математики УЗОШ І-ІІІ ст. №9 Муржо Г.А. розпочала Дискусійну карусель «Вчитель: хто він?». Адже саме від учителя залежить наскільки глибокими будуть знання, уміння і навички учня. Учасники об’єдналися в групи і активно висловлювали свої думки про те, які ще професії повинен поєднувати в собі вчитель. На думку учасників, він є і лікарем, і художником, актором, психологом, скульптором.

       Цікава розмова з педагогами відбулася під час виконання інтерактивних завдань «Мозкова атака», «Мозаїка», «Цікавинки з методичної скриньки», «Порожнє крісло».

Товтик М.В., вчитель математики УЗОШ І-ІІІ ст. №9 розглянула з учасниками питання: яким повинен бути особистісно орієнтований урок, які сучасні форми, методи і технології вчитель повинен використовувати в процесі навчання. Учасники відповідали,за допомогою різних інтерактивних форм, охоче ділилися своїми думками та ідеями. Також із захопленням присутні зіграли в гру-тренінг «Камертон», в якій вони, працюючи в групах, отримали завдання створити оптимальну модель сучасного уроку. В цьому завданні педагоги використали креативний підхід, свої знання, досвід, сучасні форми і методи подачі навчального матеріалу учням, проводили паралелі з життєвими ситуаціями. Крім того, вони виділили чинники, які впливають на ефективність уроку та аспекти, що залежать від учня та вчителя.

       На завершення вчитель математики УЗОШ І-ІІІ ст. №9 Томинець М.Ю., дала кожній групі вирішити ту чи іншу педагогічну ситуацію, що виникає у процесі навчання.

        Загалом, зустріч вчителів математики була цікавою, насиченою різними практичними завданнями і методичними цікавинками, багато питань  опрацьовано. Учасники підійшли до виконання тренінгових завдань надзвичайно креативно, активно висловлювали цікаві думки, ідеї  та ділилися своїм досвідом.

         Підсумком роботи стала виведена педагогічна формула: майбутнє освіти за розумним поєднанням традиційних та інтерактивних форм навчання. Лише у злагодженій праці педагогічного й учнівського колективів особистісно зорієнтоване навчання дасть позитивний результат.

   

 

Засідання творчої групи практичних психологів загальноосвітніх та дошкільних освітніх закладів міста Ужгорода

     14 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» на базі Центру практичної психології та соціальної роботи управління освіти відбулося засідання творчої групи практичних психологів загальноосвітніх та дошкільних освітніх закладів міста.

    Тема практикуму «Методи роботи з профілактики насильницьких, агресивних форм поведінки, суїцидальних настроїв, конфліктності серед дітей та учнівської молоді». Саме таким важливим і актуальним на сьогодні питанням була присвячена зустріч фахівців. Першим етапом якої було спільне обговорення сучасних ефективних форм роботи з дітьми та підлітками щодо профілактики таких негативних явищ, як булінг та кібербулінг серед дітей та учнівської молоді. Завідувач ЦППСР Томей А. відзначила, що в європейській освітній системі приділяється велика увага вирішенню цих питань, зокрема, шляхам їх подолання і запобігання.

       Другим етапом зустрічі була розробка анкети для опитування педагогічних працівників щодо проблем насильства.

   

Засідання вчителів української мови і літератури

        13 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №12 відбулося засідання вчителів української мови і літератури закладів освіти міста Ужгорода у формі практичного заняття на тему «Типові помилки, допущені учнями під час здачі ЗНО». Засідання розпочалося із презентації вчителя української мови і літератури  УЗОШ І-ІІІ ст. №12 Чобані В.В., в якій вона розглянула причини допущення типових помилок при складанні ЗНО, проаналізувала деякі чинники, які впливають на учнів під час розв’язання завдань, це і втома,  неуважність, поспіх. Усе те, що заважає учням правильно відповідати на питання. Зауважила, що одних тільки знань замало для успішного складання ЗНО, адже в повсякденному житті учням рідко доводиться блискавично давати відповідь на неоднозначні запитання, тим паче у стресовому стані.

        Вчитель також розповіла про методи і прийоми підготовки учнів, за допомогою яких можна мінімізувати допущення помилок при складанні ЗНО.

        Далі учасники почали виконувати групові тренінгові вправи. Для цього вони об’єдналися у декілька груп, кожній з яких було дане відповідне завдання. Присутні активно добирали асоціативні малюнки і  складали асоціативні пари, показували конкретні приклади помилок, які учні найчастіше допускають і те, яким чином їм запобігти. Метою проведення даного заходу було через практичну діяльність показати вчителям, які практичні методи і прийоми вони можуть використати у своїй роботі, щоб мінімізувати допущення учнями типових помилок при складанні ЗНО.

       В кінці засідання, учасники відзначили актуальність обговорюваної теми і важливість отриманого практичного досвіду для подальшої роботи.
 

Тренінг з фінансової грамотності для творчої групи педагогів-організаторів

        13 листопада 2018 року на базі УЗОШ I-III ст. №15 відбулося засідання творчої групи педагогів-організаторів міських освітніх закладів на тему «Фінансова грамотність як запорука соціальної безпеки». Саме цей напрямок у виховній роботі в цьому навчальному році є серед пріоритетних. Навчити дітей та дорослих фінансовій грамотності тільки з використанням підручника досить складно. Тому, щоб все було доступно і зрозуміло сертифікований тренер, керівник «Клубу фінансової грамотності» Дідичин В. для проведення тренінгу використав фінансову гру «Життєвий капітал», розроблену колективом українських авторів. Учасники якої досить жваво, з інтересом шукали методи і можливості вирішення того чи іншого завдання, активно задавали тренеру запитання, цікавилися, як можна використати певний ресурс для досягнення необхідного результату. Отож гра ефективно виявила рівень фінансової грамотності учасника, ірраціональні, малоефективні, хаотичні моделі прийняття фінансових рішень у житті. «Життєвий капітал» — це один з тих інструментів, за допомогою якого можна і треба навчати дітей і дорослих фінансовій грамотності.

        Під час проведення фінансової гри присутні ознайомилися з поняттями пасивний і активний дохід, партнерство у веденні бізнесу, навчилися як правильно вкладати кошти, розумно використовувати свої фінансові можливості. Також дізналися як ефективно використовувати різні життєві ресурси: час, досвід, знання, компетенцію, відносини, капітал та інші активи. Тренер ознайомив учасників з інструментами, які допомагають формувати власну фінансову незалежність.

    

ХІХ Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика та Дні української писемності й мови

 
           Петро Яцик – це людина, яка прикладом свого життя продемонструвала усім нам невичерпні можливості людського духу. «Убогий духом не може бути багатим, незважаючи на те, скільки грошей він має», — любив повторювати Петро Яцик. Але те, що він був мультимільйонером, не заважало йому залишатися щирою, турботливою людиною. Більшість коштів він віддавав на благодійність, а саме на підтримку навчання. Він уперше виступив з пропозицією проведення в Україні мовного конкурсу серед молоді.
        9 листопада,  у День української писемності та мови,  у закладах освіти м. Ужгорода стартував І ( шкільний) етап проведення ХІХ Міжнародного конкурсу імені Петра Яцика. 
     Упродовж 6-9 листопада 2018 року в закладах освіти проводилися тематичні літературні години, конкурси, турніри мовознавців, зустрічі із закарпатськими письменниками, літературні вечори тощо.
       9 листопада 2018 року  учні та педагоги  написали Всеукраїнський диктант національної єдності «Крила України», офіційне гасло якого цьогоріч було — #пишеморазом. Воно підкреслило основну мету диктанту: єднання навколо мови. Радіодиктант — не просто засіб перевірити власну грамотність, а насамперед масштабний національний флешмоб.
      Відповідно до розпорядження голови Закарпатської обласної державної адміністрації від 23.10 2018 року «Про проведення в області Днів української писемності та мови» школярі, вчителі майже усіх шкіл міста, а також усі охочі взяли  участь у поетичному марафоні, який проходив на площі Театральній. Виступили понад 150 учасників, з уст яких лунали поезії Л.Костенко, Т. Шевченка, Лесі Українки, сучасних авторів та зарубіжних митців у перекладі українських поетів. Також учні ужгородських освітніх закладів змагалися у чемпіонаті скоромовок «Жива скарбничка», участь взяли понад 25 учасників, наймолодшими з яких були учні 3-х класів УСШ І-ІІІ ст. №3. Переможцем трьох турів чемпіонату став учень 6-го класу УЗОШ І-ІІІ ст. №12 Максим Луцик, якому на сцені Закрпатського музично-драматичного театру вручили кубок переможця.           
    У рамках відзначення Дня української писемності й мови школярі міста також стали учасниками майстер-класу з написання рукописних кириличних шрифтів; святкового концерту «Нас єднає українська мова», який відбувся в Закарпатському обласному музично-драматичному театрі.
     Матеріали проведених заходів будуть розміщені на сайтах закладів освіти Ужгорода.   
 
     
   
 

XVIII Всеукраїнський радіодиктант національної єдності

            9 листопада 2018 року в День української писемності і мови на хвилі Першого каналу UA: Українське радіо прозвучав 18-й всеукраїнський радіодиктант національної єдності. Щороку він збирає тисячі українців як в Україні так і за кордоном. Адже це не лише перевірка знання української мови, а й заохочення до вживання, популяризації захисту і сприяння розвитку державної мови у форматі масштабного національного флешмобу. Офіційне гасло цьогорічного заходу — #пишеморазом. Воно підкреслює основну мету диктанту — єднання навколо мови. Взяти участь у написанні диктанту міг кожен охочий у будь-якому куточку світу. В закладах освіти учні та педагоги написали всеукраїнський диктант національної єдності під назвою «Крила України». До маштабного національного флешмобу долучилися працівники управління освіти Ужгородської міської ради.

         11 листопада текст радіодиктанту буде оприлюднено на сайті UA:Українське радіо, тож усі охочі зможуть перевірити свої знання.

       

   

Майстер-клас для практичних психологів системи освіти міста Ужгорода

      07 листопада 2018 року на базі Центру практичної психології та соціальної роботи управління освіти Ужгородської міської ради відбулася зустріч практичних психологів загальноосвітніх та дошкільних освітніх закладів із доцентом Міжнародного товариства Кататимного переживання образів (МКТПО), супервізором, керівником регіонального відділення МГО СРС КІП в Закарпатті, психотерапевтом Фреган А.В.  Були присутніми 23 практичні психологи, завідувач ЦППСР Томей А.М., психолог-методист Патраманська О.М.

        Фреган А.В. ознайомила учасників з особливостями структури та роботи такого методу як символдрама. Вона показала майстер-клас на прикладі універсальної вправи для дітей та дорослих в рамках техніки психодрама. Учасники взяли активну участь в груповій роботі та обговоренні. Відзначили доцільність використання запропонованого методу у своїй практиці. Зустріч виявилася цікавою і пізнавальною для присутніх фахівців.

  

Засідання школи професійної адаптації молодого та малодосвіченого спеціаліста психологічної служби системи освіти м. Ужгород

       07 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. 20 відбулося засідання школи професійної адаптації молодого та малодосвічегого спеціаліста психологічної служби системи освіти міста Ужгорода. Тема зустрічі «Психологія підлітків з «важким характером». У засіданні взяли участь 7 практичних психологів дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів міста, керівник школи молодого та малодосвіченого спеціаліста психологічної служби, практичний психолог Корпош О.В., завідувач ЦППСР Томей А.М., методист ЦППСР Патраманська О.М.

       Корпош О.В. висвітлила психологічні новоутворення підліткового віку, розповіла про розвиток самосвідомості, про акцентуаціі в характері підлітків.

       Томей А.М. ознайомила учасників з результатами дослідження щодо визначення типів акцентуаціі характеру учнів 7-х класів, поінформувала про терміни проведення загальноміського дослідження та форми подачі результатів обстеження. Учасники засідання взяли до уваги отриману інформацію та відзначили важливість іі використання у своїй діяльності.